Wanneer men gans het aardoppervlak egaal moest maken,hoe diep zitten we dan onder water?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
ronron1212
13 jaar geleden
Dat is niet mogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zou je de inhoud van het boven water gedeelte van de aarde moeten bereken en dat in het diepste deel van de oceaan moeten storten, maar ook daar zal je eerst moeten gaan rekenen, wat er dan van het diepste gedeelte over blijft, aangezien de aarde voor het grootste deel water is, zullen we waarschijnlijk wel een paar km. water boven ons hebben, zou ook meer kunnen zijn, maar het is uit te rekenen.
Ik begin er niet aan.:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan niet omdat er altijd water bevroren zal zijn en ijs op water drijft. Egaliseren kan dus niet. Als je op ijs zit, zit je niet onderwater.

Het beste antwoord

Ik doe het met een hele simpele benadering
De gemiddelde diepte van de zee is 4400 m (zie link)
De gemiddelde hoogte van het land is 720 m

Met de aanname 2/3 zee en 1/3 land en die zee natuurlijk gevuld met water kom ik uit op:

- (2 x 4400)/3 + 720/3 = (ongeveer) -2700 m
alles gerekend vanaf het wateroppervlak, daarom ook die - voor de 4000

Dus we zitten 2700 meter onder water
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me goed onderbouwd. Dit las ik daarnet nog:The New Encyclopædia Britannica zegt: „De gemiddelde diepte van alle zeeën is geschat op 3790 meter, een cijfer dat aanzienlijk groter is dan dat van de gemiddelde hoogte van het land boven zeeniveau, welke 840 meter bedraagt. Als de gemiddelde diepte wordt vermenigvuldigd met het bijbehorende oppervlak, is het volume van de Wereldoceaan 11 maal het volume van het land boven zeeniveau.”14 Als alles genivelleerd zou worden — als de bergen glad gestreken en de diepe zeebekkens opgevuld zouden worden — zou dus de gehele aarde met een duizenden meters dikke laag zeewater bedekt zijn.

Andere antwoorden (3)

Dit is waarschijnlijk een oversimplificatie, maar;

De totale oppervlak van de aarde (land plus zee) bedraagt 510.072.000 km².

De hoeveelheid water op aarde bedraagt 1.260.000.000.000.000.000.000 liter.

Dat komt neer op 1.260.000.000 km³ water.

1.260.000.000 / 510.072.000 = 2,47 km diep.

Als ik me vergist heb in de berekening, hoor ik het graag. Zoals gezegd, dit is waarschijnlijk een oversimplificatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
WOW! Ik moet zeggen: Waanzinnig knap!
Je zit er maar 30 meter naast!
http://eesc.columbia.edu/courses/ees/climate/lectures/o_strat.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was net met een reactie op je antwoord bezig; ik zat er inderdaad zo te zien niet heel ver naast met deze snelle berekening.
escape
13 jaar geleden
Wat ook verrassend is in dat artikel, is dat als je alle waterdamp in de atmosfeer laat neerslaan op aarde, dat dit een laagje van 2.5 cm vormt op een geëgaliseerde aardbol.
amigo
13 jaar geleden
ik vind hem ook perfect, ik kom via een andere route bijna op hetzelfde uit!!!
De marianentrog is de diepste en volgens een ander forum (niet heel betrouwbaar ,maar kon zo gauw niets anders vinden) 11035 m.... is dus 11 km en 35 meter diep. Dus als je zou egaliseren avnaf het diepste punt van de aardbodem moet je dus 11 km en 35 meter diep beginnen met snijden, berekend vanaf zee niveau. Het hoogste punt is 8845m op de mount everest..dus als je wilt egalisreen door er een hele bult bovenop te gooien is dat je hoogste punt..vermoed ook vanaf zeeniveau gerekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vorig antwoord verwijderd ivm nieuwe informatie.

Het diepste punt is 11 kilometer, dus als we vanaf daar alles afsnijden zou het antwoord 11 km zijn.

Maar als we al het aarde eerst gaan verdelen over alle dieptes wordt het anders

Bovenstaande antwoorder heeft de gemiddelde diepte en gemiddelde land gevonden.

Ik zou het alleen anders berekenen, zeker ook omdat 2/3 substantieel afwijkt van 70,9 procent.

4400m = 4,4 km gemiddelde diepte water
720m = 0,72 km gemiddelde hoogte land.

het totaal oppervlakte van de aarde is ongeveer, bijna 150 miljoen km2

106,35 miljoen km2 water en
43,65 miljoen km2 land

dat betekend dat de aarde bestaat uit:
467,94 miljoen km3 water en
31,428 miljoen km3 land

Als je het water zoveel mogelijk vervangt door land, hou je nog: 436,512 miljoen km3 water over die je moet verdelen over 150 miljoen km3 aardoppervlak

Dan hou je een diepte over van 2,91 km