Ontstaat er een belangenverstrengelingen?

Ik werk bij een kleine beursgenoteerde onderneming. Ik heb onlangs ontdekt dat de voorzitter van een door mijn onderneming gesponsorde sportieve vereniging de echtgenote van een van onze directeuren is. Mijn vraag is dus: onstaat er een belangenverstrengeling? Bedankt bij voorbaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

In dit geval spreek je niet van belangenverstrengeling, maar van : ""het hemd is nader dan de rok"".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen belangenverstrengeling. In het jaarverslag zal ongetwijfeld vermelding worden gedaan van de sponsoring en dat de keuze 'toevallig' op deze vereniging valt doet niet ter zake als de aandeelhouders zich akkoord verklaren met het bedrag dat voor sponsoring wordt gereserveerd.