wat betekent terugwerkende kracht?

Ik heb studiefinanciering aangevraagd, maar alleen de basisbeurs. Ik weet niet of ik recht heb op aanvullende beurs dus heb een mail naar DUO gestuurd of ik alsnog een aanvullende beurs aan kon vragen.
Ik kreeg een mail terug: Je kunt alsnog een aanvullende beurs aanvragen maar helaas niet met terugwerkende kracht.

Wat bedoelen ze daarmee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

daar bedoelen ze mee dat je de aanvullende beurs kan krijgen, als je daar tenminste recht op hebt, met ingang van de aanvraag.

terugwerkend betekend, dat je de beurs alsnog zou kunnen krijgen vanaf het moment dat je er officieel recht op zou hebben, bijv vanaf het moment dat je voor het eerst studiefinanciering kreeg. tenminste als vanaf dat moment je situatie niet is veranderd.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Het wordt ook wel TWK genoemd. Dit gebeurt ook vaak bij salarissen met twk. Stel je krijgt een salarisverhoging (CAO) met twk vanaf 1 januari 2012. Dan krijg je alle verhogingen uitbetaald vanaf 1 januari 2012 inclusief vakantiegeld :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel: Je vraagt vandaag de basis beurs aan, op 7 juli. Als je met terugwerkende kracht betaald krijg, krijg je je geld vanaf een bepaalde steek datum ( dus bijvoorbeeld 1 januari) Dat betekent dat je op het moment van aanvraag, het geld van 1 januari tot datum aanvraag, ook uitbetaald krijg.